chicago

i måndags drog vi iväg och bowlade på kvällen, nathalie, linda, bruno, marianne och jag, och dra åt skogen vad kass jag var! haha, dom andra däremot fick en strike lite när som medan jag hamnade i rännan vartannat kast. men trevligt var det! sen åkte jag, linda och nathalie hem till linda och kikade på en film innan vi somnade som stockar. 

igår kom det en eventuell köpare av lindas foderhäst fabbe, så hon red lite och kikade på alla gångarter osv. lät som att det var ganska aktuellt för ett köp, men det återstår att se. 
på kvällen bastade jag, linda och linnea och myste på hela kvällen. jag förberedde för att skicka in anmälning om ansökan till högskola och sen kikade vi på pocahontas innan vi gick och la oss. 

idag kom nathalie till oss i svartåsvallen vid elva och vi gick ut och gjorde i ordning fabbe för en ridtur så nathalie skulle få prova att rida. allt gick bra till en början med både skritt och trav, men sen när vi skulle få henne att prova galoppera runt på en volt i longerlina så tappade hon balansen då fabbe var lite bångstyrig, så hon ramlade till marken och gjorde illa höften. men det gick ganska bra ändå! 
jag skyndade mig att hoppa upp på fabbe och körde galopp efter galopp med honom så han inte fick som han ville. även med mig försökte han krångla men jag lyckades få övertag. 

nu på eftermiddagen så har jag och nathalie spelat chicago med bruno och marianne, och jag vann första omgången storslaget, andra kom marianne ikapp mig precis på slutet, men det var roligt som tusan! 
ikväll ska vi äta middag på trapper och får sällskap av elis från sveg och imorgon står det hemfärd på schemat. 

•M












NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?