rättvik, lager 157 & praktik

i fredagskväll åkte jag hem till los eftersom att jag och mamma planerat att åka till rättvik och sen lager 157 på lördagen. vi klev upp vid halv nio på lördag morgon och åt frukost innan vi for iväg, med mig vid ratten. började med att vi åkte fel och det blev en omväg genom hela leksand innan vi kom fram till sågmyra och lager 157. men det gjorde oss inget då det var så fina dalagårdar vi åkte förbi. 

fyndade en massa fint och bra på bubbleroom och lager 157 innan vi begav oss till rättviksmarknaden där vi strosade runt. 
det är något som jag tycker riktigt mycket om, inte för att det finns så mycket vettigt att köpa, men för att det är mysigt att vandra omkring där. vi hade dock inte så mycket tid på oss att vandra runt innan vi sen åkte över mora hem till los igen. 

när vi kom hem åkte jag direkt till lena och fick håret genomklippt innan jag åkte hem och åt grillat med mami och papi. ganska omgående efter maten så styrde jag lillbilen mot ljusdal igen, och tog det bara lugnt på kvällen. 

och nu, har jag avverkat två dagar på min nya praktik på gärdeåsskolan. det har gått jättebra dom här två dagarna och jag ser verkligen fram emot att få vara med denna härliga klass tre tills dom tar examen. 

•M









NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?