två av tre

nu är jag hemma efter arbetspass två av tre för idag. nu är jag ledig fram till halv nio, så nu ska jag passa på att gå och hälsa på karin, se hur hon bor och så. 
 
jag tror att det är viktigt att man är ledig några timmar mellan passen och kan gå hem och göra lite annat. annars blir man nog trött väldigt snabbt. jag menar de tre timmar, som det oftast brukar bli på ett pass, känns ju nästan som en hel dags arbete. så om man går hem mellan och hittar på något annat, så känns nästa pass nästan som en ny dag. 
 
idag pratade jag lite med cecilia som jobbar i köket. hon kommer från gotland och har en himla skön dialekt! hon är nog nästan den enda av alla som jobbar här som faktiskt åker skidor. 
 
det värsta med jobbet är att man stinker matos hela tiden. jag längtar tills skidåkarna åker härifrån så att jag får börja städa lite. och det är enda anledning till att jag längtar tills dom åker, annars är det ju himla trevligt att ha dom här, ehehe! 
en annan sak som är dålig med jobbet är ju såklart den mest negativa, hemlängtan.
 
M





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?