back to reality

vi kom upp till bruksvallarna klockan fyra och började packa in allt i våra små rum. det blev inte mycket ro innan vi skulle upp till hotellet och jobba middagen. helt slut efter att åkt bil hela dagen, kan jag säga att det var oerhört slitsamt att gå tillbaka till den vanliga vardagen.

jag måste erkänna att jag fick lite smått panikångest när vi rullade in i byn och när jag gick in på mitt lilla skitrum. än mer när jag tog på mig jobbarkläderna och gick in i köket och började med den vanliga rutinen.

det här är inget för mig, men nu har jag i alla fall provat på det och vet om att jag ska göra något annat nästa säsong. det slog mig även idag att det är ungefär två månader kvar av säsongen, vilket gjorde att stenen lyfte ett snäpp från hjärtat. dock släpptes den ner igen när jag började tänka på att jag inte vet vad jag vill göra när jag slutar här uppe. nu är jag less på att inte trivas med mitt jobb, jag vill hitta det jobbet som passar mig som handen i handsken, och jag vill hitta det med en gång.

jag måste ju såklart säga något positivt med att komma upp också, och det stavas e m m a. också att det är så kallt vatten i köket såklart!

hemlängtan eller ej, imorgon väntar det jobb.

M






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?