hemmaplan

nu har allt främmande åkt, så nu kan jag skriva lite mer om dagen.

jag ringde mamma imorse och gratulerade henne, och för att hon inte skulle misstänka något så sa jag att jag var ledig på dagen men jobbade middagen ikväll.

jag och britta tänkte åka slalom innan vi skulle åka hemåt, för eftersom att mamma inte slutade jobba fören halv fem så tänkte jag att hon skulle hinna komma hem innan jag klev innanför dörren. emma ville också följa med och åka slalom, men hon jobbade frukosten så vi sa att vi skulle vänta på henne, men när vi märkte att hon dröjde och insåg att vi inte skulle hinna åka så mycket så bestämde vi att låta bli att åka till tänndalen.

vi satt länge och funderade på vad vi skulle göra istället tills klockan blev två, då vi kunde åka. efter ett tags funderande så säger emma, "men varför åker du inte hem innan hon slutar också är du hemma med blommor eller något när hon kommer hem?"
mycket smart emma. sagt och gjort slängde vi in oss i bilen efter en snabb hejdå-kram av emma.

när vi var i hede ringde jag pappa och tänkte att jag i alla fall skulle förvarna honom. det var ju nämligen ingen som visste om att jag skulle hem. när pappa svarar säger han "är du på byn?". han berättade då att redan imorse hade mamma fått en känsla av att jag tänkte komma hem. typiskt mammor! så jag skickade snabbt iväg ett sms till mamma och skrev att det hade blivit ännu mer folk så att jag inte skulle kunna komma hem på torsdag, som jag ljugit och sagt att jag skulle göra. mamma gick på det, och hon blev glatt överraskad när jag stod där med blomman hon trånat efter i näven.

en himla bra dag helt enkelt.

M






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?