det vackraste

sen jag var uppe hos linda i lofsdalen senast och träffade linneas kompis sunna, som är en same, så blev jag så himla fascinerad av samer. medan hon satt och berättade om sin vardag och vad hon är med om i sin sameby så satt jag med hakan nere vid knäna och med uppspärrade ögon. blev även fast besluten om att hitta en same och gifta in mig i en samefamilj, ehehe. 
 
och nu inte nog med det, så har ju ni alla säkert sett jon henrik fjällgren på talang igår som framförde en helt magisk jojk. samma min på mathilda där när hon hörde den kan jag säga, dock kanske det var hjärtan i mina ögon då också! stora hjärtan. ett enda ord kan beskriva jojkning; vackert, och inte ens det ordet ger det sin rättvisa. så helt såld på samer och deras jojkning är jag!
 
har nu lyssnat på "daniels jojk" på repeat sen jag kom hem från kören och drömmer mig bort till höga fjäll, fina folkdräkter, tusentals renar och en söt same. 
 
  • M
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?